Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Linsey

22 Oktober 2013 | Australië, Melbourne

G'day Mates,

Weer een nieuw reisverhaaltje! Ik hoop dat het er allemaal in past, want het is alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste verhaaltje. Inmiddels zit ik alweer een week in Melbourne. Maar zal eerst even over het surfkamp en zelfs daarvoor npg vertellen haha.

De zaterdag voor het surfkamp zaten we nog in Sydney. Deze week was een speciale week, want de Australische NAVY bestond 100 jaar en dat moest gevierd worden. Er waren allemaal militaire schepen in de haven en zelfs prins Harry, jawel, was van de partij. Zelf heb ik hem niet gespot helaas. Deze zaterdag was de grootste dag van het evenement, want er was vuurwerk. Dus wij samen met een nederlands en duits meisje uit het hostel naar de haven van Sydney, want vanuit daar zou het vuurwerk zijn, het was mega druk. En wat wij verwachtten was dat het vuurwerk van de Harbour Bridge zou komen en het zo groter zijn dan zelfs oud en nieuw in Syndey. Nou dat zeg wat! Helaas verkeerd gedacht, het vuurwerk kwam voornamelijk van de schepen op het water, dus we hebben er weinig van kunnen zien. Daarna zijn we met een groep (voornamelijk duitser, want die zijn hier megaveel, het lijkt wel een invasie soms. Hetzelfde geldt trouwens voor aziaten) nog wat gaan drinken in de stad, was erg gezellig. En aangezien iedereen hier bier drinkt, dat is het goedkoopst, moet ik er ook maar aan geloven. Tot nu toe gaat het me redelijk goed af.

Maandag moesten we vroeg op, want we zouden om 9.00 vertrekken naar het surfkamp. De wekker zou om 6.30 afgaan. Maar de wekken van Tirza had er geen zin in en dus schrok ik om 7.30 wakker. En om die tijd zou ook onze bus naar het centrum gaan. Shit, wij in paniek! En ik ben nog nooit zo snel geweest. Heb alles in mn tas gepropt, tegelijkertijd mn tanden gepoets en aangekleed. In 15 minuten waren we uitgechecked en wel. Als we de bus om 8.00 zouden nemen zou we precies om 9.00 in Sydney centrum zijn. Inmiddels ook het surfkamp op de hoogte gesteld. En het einge wat ze zeiden, zoals je hier wel vaker hoort: 'No Worries!'. Pff gelukkig maar. Maarja, als je de dag al zo begint, gaat er meestal meer fout. En ja hoor, de bus waarin wij zaten werd aangereden door een taxi. Dat kon er ook nog wel bij. Australiers hebben over het algemeen geen haast, dus we kwamen wel te laat in het centrum, maar de bus naar het surfkamp was ook later...eind goed, al goed!
Het was ongeveer 2 uur rijden naar Seven Mile Beach (ons surfkamp), eindelijk de drukke stad uit. Het kamp was erg gezellig, in het midden een picknickplaats en daaromheen allemaal 6-persoons kamers. Wij kwamen op de kamer met, hoe kan het ook anders, 4 duitse meisjes.
Die middag hadden we direct onze eerst surfles, spannend!! Eerst wat theoretische uitleg over de werking van de zee, eb en vloed, wind en natuurlijk hoe je op een surfbord moet staan. Het was die dag best nog wel fris. Dan de zee in. En 's miidags is het eb, dus dan is het lastiger voor beginners. En inderdaad, wat een gestuntel haha...het is lastiger dan ik dacht. En vallen en weer opstaan en dat 2 uur 's ochtends, dan lunch en 2 uur 's middags. Maar het is wel erg leuk en Tirza en ik hebben veel lol. Het eten is hier erg goed. Elke dag vlees en aangezien dat nogal duur is hier, geniet ik er erg van. 's Avonds is het tijd voor een biertje, kaarten en ook worden dan de foto's en het filmpje van die dag geshowed. Erg hilarisch. In de loop van de week hebben we wat mensen leren kennen. Wat belgen, een duitser, een deen en een luxemburger.

De volgende dag weer vroeg op en voordat we op ons surfbord mochten, moesten we een warming-up doen. En aangezien we naarmate de week vorderde, meer spierpijn en blauwe plekker kregen, was dat niet altijd grappig. Wel werd het steeds warmer, de wetsuits die we dragen zijn nou niet bepaald luchtdoorlaten, dus het water is heerlijk koel. En maar weer opstaan en vallen etc...tot woensdag, toen begon ik het door te krijgen en bleef ik een paar keer staan. Dat was echt super, het motiveerd je enorm om door te gaan! En het is echt heel erg leuk. Donderdag en vrijdag ging het veel beter en dan is het erg jammer dat de week alweer voorbij is. Vrijdagavond was er nog wel een afterparty in de Scubar in Syndey. Die avond zou ook Tirza naar het vliegveld gaan, de volgende ochtend zou ze vroeg naar Cairns vliegen. We hadden haar rugzal bij mij op de kamer gezet, dat mocht van de receptie. Ik had ook nog een andere gezellige kamergenoot. Meneer kakkerlak, brrr, ik schrok me wild en ben meteen van naar het bovenste bed van het stapelbed verhuisd. Fijn hoor! Toen we 's nachts terug kwamen van uitgaan , wou Tirza haar rugzak ophalen en stiekem ook nog een douche nemen. Maar helaas stond er een grote beveiliger voor de deur en kwam ze er niet in. Dus moest ik haar spullen gaan halen en hebben we afscheid moeten nemen. Erg jammer, maar in Nieuw-Zeeland zien we elkaar weer.

Zelf zou ik de volgende dag naar 's avonds naar Melbourne vliegen. Om 22.00, de laatste vlucht. Overdag heb ik me prima alleen vermaakt en ben naar de botanische tuinen en het opera house geweest. Eenmaal op het vliegveld, ingechecked en mijn diner naar binnen gewerkt, zag ik op de informatieborden dat mijn vlucht gecancelled was....dat ga je niet menen! Ik was moe en er zouden geen vluchten meer gaan. Dus terug naar de incheckbalie. Waar inmiddels een flinke rij stond. En waar vind je ' savonds laat nog een slaapplek in het weekend. Uiteindelijk na 1,5 uur wachten, heeft de maatschappij voor iedereen een hotel geregeld. Prima, zolang ik een bed heb, ben ik blij. In het hotel kreeg je ook bonnen voor diner en ontbijt. En de receptioniste vertelde me dat ik een Kingroom kreeg, prima, geen idee wat het is. Tot ik de kamerdeur opende, de kamer was mega!! Met minibar, badjas (die ik natuurlijk heb gebruikt), zithoek, werkhoek, supergroot flatscreentv en een mega kingsize bed en grote badkamer. Omdat er geen diner meer was, het was al laat, heb ik me opgesloten in mijn kamer en lekker luxe roomservice besteld en dat in bed opgegeten...hier ging ik optimaal van genieten. Ondertussen had ik op het vliegveld een ouder echtpaar leren kennen, waarvan de man nederlands was. De volgende ochtend samen met hen ontbeten, en hoe, ik heb me volgepropt, dit zou ik voorlopig niet weer krijgen. Die zondagochtend vloog ik rond 12.00 dan eindelijk naar Melbourne...en daar aangekomen was het koud, het regende en waaide erg hard. Het was net Nederland.

Inmiddels zit ik hier nu iets meer dan een week en het bevalt erg goed. Melbourne is een mooie stad, met veel victoriaanse gebouwen, maar ook veel moderne kunst en street art. Ik heb besloten hier werk te zoeken en tot eind december te blijven, misschien zelfs een flatje te huren of delen.
Ik werk nu als uitzendkracht in de horeca en kan op allerlei verschillende evenementen of banketten komen te staan. Het verdient erg goed en daar gaat het om :D Afgelopen zaterdag mijn eerste werkdag gehad op een paardenraceparkours, dat is hier big business en het seizoen is net begonnen. Wat een hotemetoten boel. Iedereen loopt in maatpak of cocktailjurkjes en vrouwen dragen gekke hoedjes. Sommige keuren je geen blik waardig. En zelfs kleine kinderen lopen in pakjes en jurkjes, deze levenstijl wordt er bij sommigen met de paplepel ingegoten.
Ik moest mensen een beetje de weg wijzen en toen ik 'Hello, how are you' zei tegen een meneer, zei hij terug 'goed en met jou'. Ik was even verbaasd. Deze meneer had blijkbaar nederlandse ouders en kon aan mijn accent horen dat ik uit holland kwam. Even staan kletsen en zijn ouders kwamen uit Enschede. Kan het nog toevalliger! De contacten die je hier op doet, ook al is het soms maar voor even, is erg leuk en soms dus verrassend.

Inmiddels ben ik ook naar een ander hostel verhuisd. Waar ik de eerste week zat, was goed maar best duur. Deze is goedkoper. Ik moet een beetje op de centjes letten. Want ik eet nogal veel, alles is hier zo verleidelijk en lekker (vooral de slechte dingen) en ook de koffie is hier erg goed. Overal wordt die op een speciale, verse manier klaar gemaakt. Zelfs bij de macdonalds. Dus ik kan de verleiding niet weerstaan om steeds weer een koffie te kopen. Gelukkig heb ik nu de Aldi ontdekt, dus probeer ik een beetje te besparen.

In mijn vorige hostel hier, had ik een duits kamergenootje, waar het goed mee klikt. Zij heeft nu een appartementje gevonden hier, dus we hebben afgesproken om samen af en toe wat te gaan drinken.

Nou, volgens mij is dit het wel zo'n beetje, het gaat verder erg goed en ik vermaak me prima. Er is hier genoeg te doen en alleen al rondlopen is leuk. Er zijn genoeg parkjes om te chillen en Melbourne is een relaxte stad.

See ya later!!

Liefs xxx

  • 22 Oktober 2013 - 09:03

    Dianne:

    Hey lieve Lins
    Wat heb je weer mooie ervaringen en belevenissen aan je reis toegevoegd.
    Het surfen hebben we via de foto's mooi kunnen volgen en alleen al op het juiste moment voor de foto keurig even op die plank blijven staan gaf het thuisfront het idee dat je een supertalent was ; D
    Alle 'troubles' rond de vlucht naar Melbourne zijn wel zeer luxe opgelost....zo kun je nog eens een vlucht missen, haha!
    En Melbourne lijkt me ook een prachtige grote stad met een mooie omgeving met veel mogelijkheden.
    Het pakketje met snoertje voor aansluiting op je fotocamera is onderweg zodat we binnenkort ook via meer foto's kunnen mee genieten.....maar een overlevingspakket met lekkere dingen lijkt me zeer overbodig......... ; )
    We wensen je nog veel (werk) plezier daar
    Liefs mam XX

  • 22 Oktober 2013 - 11:08

    Ruth:

    Waaauw, wat maak je veel mee..... Tof dat je een baantje hebt!! :-) Fijn!
    Echt fijn dat je je zo goed vermaakt! :-) Wat een vrij leven, heerlijk.

    Heel heel heel veel plezier. Tot op skype...hopelijk vinden we nog een datumpje.

    XXXXXX

  • 22 Oktober 2013 - 17:47

    Jan:

    Ha die Lins,
    Wat heb je weer een leuk stuk geschreven, blij te horen dat het nog steeds goed met je gaat.
    Je hebt een fantastische surfweek achter de rug, een ervaring die ze je ook niet meer afnemen.
    De foto's die we hebben gezien op de site van de surfschool waren schitterend, een mooi internationaal gezelschap en een beetje afzien hoort er bij.
    Jammer van de vertraging op het vliegveld maar eind goed al goed, je kon mooi even bijkomen in een mooie hotel kamer.
    Nu in Melbourne en aan het werk, dat heb je snel voor elkaar, in de horeca kan je jou ervaring ook in Melbourne in de praktijk brengen. Zoals je schreef komt er een ander slag mensen naar de racetrack dan
    wat er in Preston Palace komt. Pas maar op dat je het daar zo leuk gaat vinden dat je ook met een mantelpakje en een hoedje op gaat lopen;).
    Wat hier nog niet staat is dat je inmiddels een flatje hebt gevonden in het centrum van Melbourne waar je een kamer deelt met een Spaans meisje, kan je ook nog wat Spaans leren.
    Ik las ook dat je aan het bier bent gegaan, betekend dit dat we thuis een grotere koelkast moeten gaan aanschaffen om ook jou biertjes straks te koelen en nog een bankje moeten plaatsen voor in de tuin?
    Nog veel plezier en XXXXX Pap



  • 22 Oktober 2013 - 18:40

    Oma:

    Lieve Linsey Wat een geweldig verhaal Heb het gevoel dat je het erg naar je zin hebt in het verre Australie ga zo door en geniet maar van deze kans Veel liefs oma

  • 22 Oktober 2013 - 18:40

    Oma:

    Lieve Linsey Wat een geweldig verhaal Heb het gevoel dat je het erg naar je zin hebt in het verre Australie ga zo door en geniet maar van deze kans Veel liefs oma

  • 22 Oktober 2013 - 18:40

    Oma:

    Lieve Linsey Wat een geweldig verhaal Heb het gevoel dat je het erg naar je zin hebt in het verre Australie ga zo door en geniet maar van deze kans Veel liefs oma

  • 22 Oktober 2013 - 19:13

    Edelijntjes:

    Hoi Lins, wat beleef je toch gave dingen. Je beschrijft het erg leuk! De kakkerlak had ik willen zien! AAn het einde van je reis gil je er niet meer om. Gaaf dat je al een baan hebt, haha, dat kakkerige is leuk om te bekijken! Leuk om de foto's te zien. Heerlijk dat je ook tijd hebt om te chillen en met een drinkmaatje te stappen. (niek vroeg wat chillen was, oo relaxen) Grappig dat je toch steeds Nederlanders ontmoet!
    Meid, geniet heerlijk verder!
    Dikke knuffel van Niek en Daan en van ons natuurlijk

  • 22 Oktober 2013 - 19:41

    Anita:

    Hey Linsey, superdesuperdesuper (enz. :-)! Je beschrijft het zo mooi dat het lijkt of ik er bij ben! Ik zie die kakkerlak zo voor me, brrr! En ik zie je ook zo in een cocktailjurkje...... of serveersterpakje (gni,gni) Kan je ook gokken bij die paardenraces? Leuk dat je een flatje deelt met een Spaanse. Je bent echt internationaal (goed) bezig. Ik heb alle foto's van het surfcamp gescand om te zien op welke je stond. Heb je niet zien vallen hoor ;-). Heel veel plezier in Melbourne en kom niet te dik terug (wel genieten!!!). Liefs, X@

  • 22 Oktober 2013 - 20:16

    Mardi Spenkelink:

    Hallo Linsey,
    Net jouw belevenissen gelezen, heerlijk, klinkt goed, volgens mij geniet je daar enorm. Ook heel fijn dat je nu een baantje hebt zodat er ook weer wat geld binnenkomt. Leuk ook dat je telkens weer hele andere mensen tegenkomt, maar vooral wat je allemaal ziet. Geniet er vooral goed van en succes met alles daar, ik zal in jouw verhalen wel weer lezen wat je daar mee maakt. Veel plezier Lins, liefs X

  • 22 Oktober 2013 - 21:08

    Diane:

    Lieve Lins,
    Wat leuk om al je belevenissen zo te kunnen lezen en wat kun je er gezellig en levendig over schrijven!
    Super dat je het zo naar je zin hebt en zoveel leuke mensen ontmoet, dat maakt het nog net iets leuker.
    Heel veel plezier verder en we wachten wel weer op je volgende story!
    xxx René en Diane.


  • 22 Oktober 2013 - 22:37

    Grietje Jonkman:

    Hallo Linsey,

    Wat een prachtig verslag van al jou belevenissen. Mooi om jou op deze manier te volgen. Hoop nog veel van jou te lezen. Voor nu wens ik je nog heel veel plezier met alles wat je nog van plan bent te gaan doen. Groetjes grietje jonkman

  • 26 Oktober 2013 - 19:08

    Henk Doest:

    fantasties wat je daar allemaal meemaakt,en daar gaat het dus eigenlijk ook om.
    zoals ik je al eerder gemeld hebt keep moving on.
    al die ervaringen nemen ze je nooit meer af.
    en ik vindt het heel knap van je hoe je jou verhaal op internet plaatst,het is is leuk om te lezen.
    nou lins ik wens je weer veel sterkte en en veel reis plezier toe en tot weder lezen.
    groetjes henk.

  • 31 Oktober 2013 - 13:25

    Ans:

    Hoy Linsey,

    Erg leuk om je verhalen te lezen.Volgens mij is onze volgende vakantie ook Australie.Haha.Wat fijn dat je het naar je zin hebt en ook een baan hebt gevonden, kun je nog een lekkere bak koffie nemen.
    Meid geniet ervan.

    Liefs Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 7744

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 18 September 2014

Living like an Aussie!

Landen bezocht: