Het leven in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu Het leven in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu

Het leven in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Linsey

20 November 2013 | Australië, Melbourne

Hoi lieve mensen thuis,

Even een update from down under. Zoals de meeste denk ik wel weten, zit ik nog steeds in Melbourne. Hier heb ik sinds 2 weken een appartementje. Wel gedeeld met anderen. Namelijk een chinees meisje en 2 jongens uit India en Thailand. De jongens gaan er het einde van de week uit. Dus het is even afwachten wat ervoor in de plaats komt. Ik hoop heel erg dat het mensen zijn die niet uit Azie komen. Ze zijn hartstikke vriendelijk hoor, maar het is toch een aparte cultuur. Behalve de normale 'how was your day' en 'how are you', krijg ik er verder weinig contact mee. Dat is wel jammer. Maar verder vind ik het erg fijn hier. Het appartementje is niet erg groot, maar wel midden in het centrum en de winkels zijn dichtbij.

Ook het werk is helaas niet veel. Omdat ik als uitzendkracht werk, is het altijd maar weer afwachten hoeveel je elke week kunt werken. Maar het verdient boven het gemiddelde, dus eigenlijk wil ik niet iets anders zoeken. De dagen dat het slecht weer is, zit ik vooral binnen, jaa mensen ook hier is het niet supermooi en warm weer. Ik heb inmiddels een extra trui en sjaal aangeschaft. Maar internet is goed en mijn tabletje werkt uitstekend. Dus ik hoef niks te missen van Geer en Goor, Ranking the stars en Expeditie Robinson etc....:D:D. Voor de mensen die zich afvragen, en GTST dan? Ja, daar begin ik niet aan, want dan moet ik in januari weer afkicken.

Maar even terug naar toen ik nog in het hostel zat. Daar heb ik twee duitse meisjes (hoe kan het ook anders haha, het duits mis ik totaaaal niet) leren kennen met wie ik een road trip heb gedaan. We hebben zelf een campervan gehuurd en hebben de Great Ocean Road gedaan. Dat is een scenic highway en echt iets dat je gedaan moet hebben. Dus zo gezegt, zo gedaan. Het was supergaaf. Het weer zat helaas niet mee, veel regen en harde wind gehad, maar erg mooi. We zijn 3 dagen onderweg geweest. De eerste nacht konden we geen camping meer vinden, dus hebben we besloten om heel sneaky op een parkeerplaats te overnachten. Daar waren ook openbare toiletten, dus dat was mooi meegenomen. In de staat Victoria, waar ik dus zit, is openbaar kamperen illegaal. Dus hebben we ons een beetje beschut opgesteld. 's Nachts redelijk geslapen totdat er op ons raampje werd geklopt. We schrokken ons wezeloos. Een bewaker stond buiten en roepte dat als we binnen 5 minuten niet weg waren, we een bekeuring aan onze broek hadden hangen. Dus wij zo snel met onze half slaapdronken koppen alle tassen naar achteren gegooid, ik achter het stuur en binnen 5 minuten waren we weg. Best gevaarlijk om met een half slaperig hoofd de weg op te gaan en dan ook nog aan de linkerkant van de weg te moeten rijden. Gelukkig was het erg vroeg en was er niet veel verkeer op de weg.
Het was misschien ook niet zo slim van ons om op het parkeerterrein te kamperen waar het bezoekerscentrum van het nationaal park was. Ahum...dus.
Onderweg veel mooie dingen gezien, waaronder wilde koala's waar we erg dichtbij konden komen en wilde kangeroes, waar je niet dichtbij wilt komen! Helaas kan ik nog geen foto's plaatsen, omdat ik het usb-snoertje van de camera nog niet heb.
De laatste dag zijn we naar Phillip Island gereden...daar is elke avond de Pinguin Parade. Daar moet je geld voor betalen en dan kun je minipinguins uit het water zien komen. Ze gaan dan terug naar hun nest. Erg schattig en grappig om die beestjes te zien waggelen.

Verder heb ik het nu dus erg rustig en doe ik niet zo heel veel. Soms is dat wel een beetje saai, maargoed het is even niet anders. Ik ken hier nu wel een paar mensen en af en toe doen we wat leuks, zoals naar de bios of het strand. Afgelopen maandag even wezen 'shoppen' voor mijn verjaardag, samen met een nederlands meisje waar het erg goed mee klikt. Jee, wat kan een mens gelukkig worden van een set nieuwe kleren haha...ben heus niet materialistisch. Gewoon heerlijk genieten en geen druk of stress. Het is ook erg fijn dat ik even uit een kast kan leven ipv een rugtas en dat ik lekker een eigen bedje heb.

Oooh...het verhaaltje is toch iets langer geworden dan ik gedacht had. Maar dit was het wel zo'n beetje geloof ik. Zodra ik het usb-snoertje heb, komen er direct foto's op facebook.

Liefs en dikke kus,
Linsey

  • 20 November 2013 - 07:22

    Dianne :

    Hey meissie
    Wat een mooi kort lang verhaal van je belevenissen.... ; ))
    Je hebt nu mooi een eigen appartementjuh! met eigen inloopkast.....waar je die leuke trui en verjaardags aankopen in kwijt kunt.
    Wel een beetje jammer van het weer, maar hier in Nederland gaat het nu echt koud worden......en dan zit jij op dit moment toch aan de goede kant van de wereld, gaat goed komen!
    Zal je 2 nederlandse mensen voor in het appartement sturen.....we komen eraan ; )
    Ondertussen is je pakket gearriveerd, keurig voor je verjaardag, zo hadden we het ook met de postbode afgesproken. En kun je nu ook de achterstallige foto's gaan publiceren, wij zijn benieuwd.
    Ga lekker genieten en af en toe een beetje erbij werken.
    Liefs en knuffel....mam

  • 20 November 2013 - 22:18

    Anita:

    Hey hoi!
    Weer een mooi verhaal!!! En spannende, nachtelijke, niet zulke slimme(:-), maar leuk om te lezen, tripjes. Fijn dat je pakketje ondertussen is aangekomen en dat we weten dat TNT dus werkt. Ik ben erg benieuwd naar de foto's die je hebt gemaakt. Ook goed om te lezen dat je lekker geen druk of stress hebt, dus genieten lijkt me. En leuk dat je goede contacten maakt, veel is toch gezelliger samen. Ik vind het nog steeds erg stoer van je! Ga zo door!
    Heel veel liefs van Herman en mij.

  • 22 November 2013 - 15:23

    Henk Doest:

    mooi verhaal en zo zie je maar dat je elke dag weer wat mee maakt en dat ook iedere andere dag soms
    ook gewoon saai kan zijn.
    maar ondertussen ben jij wel mooi on the road met menig andere culturen en ervaringen.
    zet hem maar mooi door meid je doet het goed.
    en wij hier zijn steeds weer nieuwschierig met wat je te vertellen hebt.
    veel succes en tot weder horen veel sterkte en goede gezondheid x henk je oude oompje.

  • 23 November 2013 - 18:48

    Ans:

    Hoi linsey,

    Heb weer met veel plezier je verslag gelezen over je spannendeeeee trips.
    Heerlijk joh even geen stress en een lekker bed.
    Alles op z`n tijd.
    Ben benieuwd wie je nieuwe bewoners worden.
    Heel veel succes verder.
    Alvast proficiat met je verjaardag.
    Heel veel plezier.

    Groetjes Ans


  • 23 November 2013 - 23:56

    Elly:

    Al weer een mooi reisverhaal.
    Heb die wandelende pinguïns een tijdje geleden in een documentaire gezien.
    Maar jij echt en dat is pas leuk.
    Gefeliciteerd met je verjaardag en maak maar een gezellig feestje met je nieuwe vrienden.
    Hoop dat de kaart op tijd is gekomen.
    Groetjes van fFrits en Elly

  • 15 December 2013 - 18:18

    Oma:

    Hoi lieve Linsey
    Hier met oma ben weer bij je ouders mag weer lekker mee eten
    En dan wordt er extra lekker gekookt
    We missen jou aan tafel
    Hoe is het met jou....?
    Ik wens je fijne kerstdagen
    En een gelukkig nieuwjaar
    Veel liefs en kusjes oma

  • 24 December 2013 - 14:07

    Elly En Frits:

    We wensen je een vrolijk kerstfeest daar in Melbourne.
    En ....een gelukkig nieuwjaar.
    Ook 2014 zal wel weer veel nieuwe en we hopen leuke ervaringen brengen.
    Nog een paar weken en dan ga je al weer verder.
    Hoop dat je mooie zonnige kerstdagen hebt!
    Vast beter dan hier,storm wind en regen,maar niet al te koud.
    Zondag met je moeder en oma even naar de kerstster in de Doelenstraat geweest.
    Dat was leuk tot het ging regenen.
    Veel groeten,knuffel .
    Elly en Frits

  • 27 December 2013 - 14:19

    Ans:

    Hoi Linsey.
    Dacht ik kijk even op je site om te zien of je al weer wat geschreven had.
    Ja ja we denken hier wel aan je hoor!
    Hoop dat ze nog werk voor je hebben.
    Zal een kaarsje voor je laten branden.
    Wil je alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen.
    Dat je nog een fantastische tijd hebt down under.

    Liefs Ans
    Ook groetjes van de rest van de family.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 7737

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 18 September 2014

Living like an Aussie!

Landen bezocht: