Life on a farm. - Reisverslag uit Baralaba, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu Life on a farm. - Reisverslag uit Baralaba, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu

Life on a farm.

Blijf op de hoogte en volg Linsey

11 Mei 2014 | Australië, Baralaba

Hallo daar,

Zo dat is alweer een tijdje geleden. Zoals ik al zei, was ik opzoek naar een baantje. Omdat ik in Cairns niks kon vinden, moest ik het iets verder zoeken. In het Hostel waar ik toen zat, zag ik een oproep voor housekeeping op een farm stay. Dat klonk perfect. Alleen moest ik daar wel 1200 km voor terug reizen. Maar zoals de locals zeggen: Alles wat hier in een dag kan afreizen, is dichtbij. Dus zo gezegd, zo gedaan. Ik ben gaan werken op de Myella Farm Stay. Dat houdt in dat gasten kunnen komen overnachten en het echte leven op de boerderij kunnen meemaken. Bovendien ligt het 1,5 uur van de winkels af, wat weer goed is voor mij en mijn portemonnee.

Inmiddels zit ik hier alweer bijna 2 maand. Woensdag vertrek ik en begint het reizen weer. Daar kijk ik erg naar uit. Alice Springs komt nu wel dichtbij.
De boerderij wordt gerund door Lyn en haar ouders, Olive en Peter. Over haar ouders wil ik mij niet teveel uitlaten. Ik vind ze wat stug en kan moeilijk met ze communiceren. Het zal de leeftijd wel zijn...of de cultuur...of de opvoeding...of mij (maar dat lijkt me sterk)
Lyn daar in tegen is super. Naast het werk, gunt ze mij ook een kijkje in het echte boerderijleven. Zoals toen er een slang in de vogelkooi was gevonden. Eigenlijk moest ik aan het werk, maar ik mocht mee hem vrij laten. Opzich toch wel leuk!
De jonge dieren (lees ubercute kangeroes die je het liefst in een pakketje naar huis stuurt), lopen hier vrij rond en het aaibaarheidsgehalte ligt megahoog. Het allerliefst is de babykangeroe met het gebroken pootje. Die nu inmiddels wel geheel is, maar nog steeds scheef staat. Maar dat doet z'n naam eer aan. Namelijk Bendi ( Bend leg).

Paar leuke feitjes:.
- kangeroes kunnen wachten me zwanger worden totdat er een goed seizoen is. Handig om de hete zomers over te slaan haha.
- Ze kunnen baby's van verschillende leeftijden tegelijk zogen, ze produceren dan verschillende soorten melk.
- Giftige slangen geven niet altijd gif af als ze bijten. Het gif zit niet in de tanden, maar erachter.
- De 1e familie van de boerderij waren Nederlanders. De familie Torenbeek. Je komt ze ook overal tegen!
- Als ze je hier vragen of je een smoko wilt, dan wordt je geen joint aangeboden maar een lekker kopje thee.

Verder heb ik niet heel veel bijzonders meegemaakt. De dagen waren voornamelijk hetzelfde en het werk soms best zwaar. Hier heb ik mij verder prima vermaakt, maar kijk ernaar uit om weer verder te gaan. Ik houd jullie op de hoogte van mijn verdere belevenissen.

Liefst en kus!

  • 11 Mei 2014 - 11:33

    Anita:

    Hey Linsey,
    Super dat je je verhaal verder aanvult! Met alweer leuke en spannende belevenissen!
    Erg fijn ook dat je het daar naar je zin hebt (gehad) en dat je er ook weer zin in hebt om verder te trekken.
    Hopelijk worden de laatste weken (jaha, nu gaat het snel....) down under weer helemaal anders en verrassend. Kus voor Bendi (die ga je vast missen;-) en voor jou.
    Veel liefs, H & @

  • 13 Mei 2014 - 02:50

    Dutch TV:

    Dag Linsey,
    Kom je nog langs Melbourne?
    Dutch TV werkt aan een item over Nederlandse backpackers in Melbourne. Heb jij de vetste, coolste, engste en avontuurlijkste momenten van je leven beleefd tijdens je reis door Australië? Wij horen er graag meer over! Stuur me een berichtje met je naam, contactgegevens, beknopt reisplan en de reden waarom we juist jou moeten filmen. Wie weet verschijn jij binnenkort op de Australische televisie.
    Groetjes,
    Rachel

  • 29 Mei 2014 - 20:20

    Ans Rijsman:

    Hoi Linsey,
    Heb met veel plezier je verhaal weer gelezen.
    Meid wat een ervaringen allemaal.
    Geniet er nog van.

    Groetjes Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 7732

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 18 September 2014

Living like an Aussie!

Landen bezocht: