Alweer 1 week down under. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu Alweer 1 week down under. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu

Alweer 1 week down under.

Blijf op de hoogte en volg Linsey

03 Oktober 2013 | Australië, Sydney

Lieve mensen!!

Voor het eerst een berichtje uit Australie. Pff, waar te beginnen. Ik zit hier nu samen met mijn reisgenootje een week, maar het lijkt veel langer. Ik zal maar bij het begin beginnen. Via de organisatie zou ik met een groepsvlucht reizen. Alleen de groep bestond maar uit 2 personen. Grote groep dus. Gelukkig klikte het erg goed. Na een megalange, maar prima, vlucht van ong. 35 uur, met 10 uur wachttijd op Dubai, kwamen wij eindelijk aan in Sydney. Het was meteen erg warm, dit zijn we niet gewend. Zodra we in ons mooie hostel aankwamen, ging de lange broek uit en de korte aan. Aangezien we toch wel een redelijke jetlag hadden opgelopen, zijn we naar een parkje gelopen en hebben heerlijk de hele middag gechilled. Wat dat doen de Australiers veel, we passen ons meteen aan. En ik merk ook dat de mensen hier supervriendelijk zijn. Je hoeft letterlijk maar je routekaart erbij te pakken en er komen meteen mensen die vragen of je hulp nodig hebt. We hebben al een paar keer gehad dat ze zelfs met ons meeliepen of meteen een half uur stonden te kletsen omdat we allerlei to do tips kregen. Daar kan nederland zeker nog wat van leren.

Helaas bleven wij maar 2 dagen in het hostel, dus het 2e hostel hebben we zelf geboekt. Daar hebben wij meteen van geleerd. Het was redelijk goedkoop, dus als nuchtere nederlandse backpackers dachten wij, dat gaan we doen. Zodra we de deur van onze nieuwe kamer openden, keken we elkaar en dachten: 'Waar zijn we nu beland'. We sliepen op een 6 persoons dorm, gemend. Het was er muf, stonk naar zweet, was warm, verf bladerde van de muur en van stofzuigen hadden ze waarschijnlijk nog nooit gehoord.' Bovendien heb ik nog nooit mensen zo hard horen snurken...oohja ze hadden ook geen gordijnen. Gelukkig boden mijn oordopjes, slaapmasker en het feit dat ik nog een jetlag had, uitkomst. Slapen kon ik eigenlijk de hele dag wel doen. En we hadden dit hostel ook maar voor 2 dagen geboekt. Dus zodra we ergens wifi vonden, hebben we direct iets anders geboekt. Buiten Sydney, dat wel. Sydney is een enorm metropool waar het altijd druk is. Het centrum heeft niet veel sfeer. Zondag zijn we vroeg opgestaan om naar Bondi Beach te gaan. Het strand van Sydney. Toen we daar aankwamen was het uitzicht schitterend. Blauwe zee, strakblauwe lucht, surfers en een supermooi strand. 's Avonds zijn we naar een pub 'The Orient' geweest. Daar raakten we aan de praat met een echte Aussie. Hij heeft al onze drankjes betaald, want hij vondt dat wij backpackers zuinig aan moesten doen met ons geld. We hebben gezellig zitten kletsen. Alleen blijkbaar verwachtte hij wel een wederdienst aan het eind van de avond. En Tirza, mijn reisgenootje, was de pineut. Hij wou graag met haar uit eten enzo...Maar dat zag ze niet zo zitten.' Nu zitten we deze hele week in Collaroy, net buiten Sydney. Erg chill en direct aan het strand Tot volgende week maandag, en dan gaan we op surfkamp om een surfdudette te worden. Afgelopen dinsdag zijn we samen naar de Blue Mountains geweest, een heel groot nationaal park. Ong. 2 uur buiten Sydney. Er werd ons geadviseerd om met een gids mee te gaan, omdat je makkelijk kan verdwalen. Maarja dat kost centjes, dus hebben we ergens een kaart gehaald en zijn zelf gaan wandelen. Het was echt supermooi. Eerst ong. 700 treden het dal in. En daarna een soort zandpad wat je kon volgen. Ook had je een mooi uitzicht over het dal en de Blue Mountains. Wat wel vies was, was dat je onderweg bomen tegenkwam met daarop vervelde krekels ofzo, brrrr. Die beesten zie je echt overal. Onderweg zijn we erg veel watervalletjes tegen gekomen, echt heel erg mooi. En wie de trappen af gaat, moet ze uiteindelijk ook weer op. Dus weer zo'n 700 treden beklommen. Jaja, onze conditie houden we goed bij. 's Avonds werden we uitgenodigd om een biertje tre drinken met 2 gasten van het hostel. We hebben gezellig gekaart en gekletst. Er is altijd wel iemand om mee te praten. Omdat dinsdag een erg actieve dag was, hebben we woensdag een chill dag gehad en de hele dag aan het strand gelegen. Met het genieten zit het helemaal goed.

Ik heb gemerkt dat Australie erg te vergelijken is met Amerika. De huizen en de wijken lijken erg op elkaar. En in elk cafe of pub hangt zeker 1 tv met daarop een sportwedstrijd. Maar de mensen zijn vriendelijk en geduldig. Bij bijv. de bushalte staat iedereen keurig in 1 rij opgesteld te wachten, niemand dringt voor om de bus in te komen. Daar was ik echt verbaasd over, zo kan het dus ook. Het is ook erg wennen aan wat je gaat koken. Aangezien 1 stukje kipfilet hier 8 dollar kost (6 euro). Dus ik ga erg creatief worden met rijst en pasta. Nog een ander ding waar ik erg creatief in ga worden is het zoeken naar gratis wifi. Want zelfs in hostels moet je hiervoor betalen. Soms wel 4 doller per uur. Hier had ik geen rekening mee gehouden. Gister hebben we zelfs 3 kwartier gelopen omdat we dachten dat daar een supermarkt zat met wifi...die supermarkt zat er, maar de wifi niet, helaas. Je staat er normaal niet bij stil hoe vergroeid je bent aan internet. Echt erg, dat wordt afkicken. Dus ik denk dat ik weinig online zal zijn.

Zodra ik weer terug ben van surfkamp ga ik richting Melbourne en hoop ik daar werk te vinden, want het leven hier is duur. Ik houd jullie op de hoogte van alles!!

Liefs en dikke kus Xxxx

  • 03 Oktober 2013 - 08:26

    Enine:

    Hey meid!
    Wat leuk dat je het zo te kiezen best naar je zin hebt:)!
    En wat jammer dat alles toch best wel duur is en dat er zo weinig gratis internet is... Want inderdaad pas dan merk je hoe gewend je er aan bent en hoe van zelf sprekend het is dat je overal internet hebt!
    Maar gaat vast goed komen en dan kunnen wij hier thuis mooi mee genieten van je verhalen;)!
    Heeel veel plezier en natuurlijk chillse op t strand:D, lekker genieten:) en succes straks met het zoeken van werk:o!!
    Xxxenine

  • 03 Oktober 2013 - 20:02

    Anita:

    Hoi Linsey,
    Wat een geweldig verhaal om te lezen!! Genieten voor ons en voor jou lijkt me. Het ijsje (of iets anders: wifimoney of zo ;-) is geregeld. Veel plezier als surfdudette (foto's!) en doe voorzichtig (met plank en dude....)
    Lfs, @


  • 03 Oktober 2013 - 20:23

    Dianne Doest:

    Hey .....lieverd.....haha....dacht ik via app te lezen dat je al veel gedaan had.
    Lees nu dat je het 3 dubbele gedaan hebt, enne.....ik snap wel dat je daar een beetje moe van wordt ; )
    Maar ja...backpacken is ook zwaar natuurlijk!
    Al die treden naar beneden en ook nog weer omhoog.....
    En Collaroy ziet er erg chill uit! Heerlijk dicht aan het strand, kun je alvast een beetje pre-surfen en voor s avonds in de buurt van cafeetjes.
    Wat heerlijk dat het met jullie 'grote groep' zo goed klikt, ondertussen hebben jullie in het hostel vast al veel meer backpackers ontmoet.
    Geniet met volle teugen van de mooie beaches en het gezellig samen zijn!
    Wij wachten jouw vervolgverhaal af!
    Veel liefs ... pap en mam en Madelon XXX




  • 03 Oktober 2013 - 21:21

    Elly En Frits:

    Fijn om je belevenissen te lezen.
    Wat heb je al veel gedaan in die korte tijd.
    Goed dat jullie veel actie en luieren afwisselen,want je hebt tijd genoeg.
    Veel plezier met je surflessen.
    Groetjes Elly en Frits

  • 05 Oktober 2013 - 18:30

    Oma:

    Hallo Linsey Hier met Oma
    Is het goed met jouw ?
    De berichten zyn in ieder geval goed
    Fyn dat je het naar je zin hebt
    zo doorgaan
    Met my is het ook goed
    veel liefs Oma en kusjes

  • 11 Oktober 2013 - 15:00

    Henk Doest:

    hoi linsey ja echt hier een berichtje van je oompje
    geweldig van wat je aan het doen ben.
    ik hoop dat je hele reis goed gaat verlopen.
    en dat je veel positife ervaringen gaat meemaken.
    helaas ben ik niet zo goed met de pc en weet ik niet hoe verder je reis verslagen kan opsporen maar dat ga ik wel aan je moeder vragen.
    zeg lins het beste en veel sterkte de groetjes van henk okidoki tot wederhoren.

  • 12 Oktober 2013 - 14:13

    Grietje Jonkman:

    Dag Linsey,

    Wat een geweldig avontuur voor jou om een jaar in Australië rond te trekken. Ik wens je alvast heel veel plezier en veel levenservaring. Ik hoop dat de backpacktas straks gevuld wordt met mooie herinneringen en prachtige ervaringen waar je nog vaak aan terug zult denken.
    Groetjes Grietje Jonkman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 719
Totaal aantal bezoekers 7745

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 18 September 2014

Living like an Aussie!

Landen bezocht: