Bye Melbourne, Hello New Zealand - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu Bye Melbourne, Hello New Zealand - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu

Bye Melbourne, Hello New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Linsey

03 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Dag lieve mensen,

Als eerste een gelukkig nieuwjaar!!

Daar zit ik dan, mijn laatste dag in Melbourne. Vanavond om half 7 vertrekt mijn vliegtuig naar Nieuw-Zeeland. Een nieuw avontuur tegemoet. En ik kan niet wachten. Inmiddels heb ik zo'n 2,5 maand in Melbourne geleeft. Waarvan 2 maand in een appartementje. Nou, dat was een ervaring!! Je kamer delen met iemand die je niet kent, kan zo de nodige stress opleveren. Het grootste gedeelte zat ik met een chinees meisje (ze is 35, maar leek soms wel een kind) op de kamer. Wat een eigenaardig en vreemd volk is dat toch. Ik moest haar alles vragen, ze deed niks zelfstandig. Ik zal jullie de details besparen, maar lange zwarte haren op de grond, natte kleren terughangen in de kast en vieze etenswaren dagen op het aanrecht laten liggen is er niks bij. Gatverdamme...en ze ruimde het alleen op als ik (of iemand anders) het vroeg. Oftewel, net een kind. Jullie begrijpen hopelijk dan ook wel dat ik straks gillend naar het vliegveld ren. Over mijn nieuw mannelijke huisgenoot maar te zwijgen.

Verder heb ik Melbourne zelf als een leuke en energieke stad leren kennen. Er is altijd wel wat te doen, genoeg parkjes, vriendelijke mensen en vooral GENOEG te eten en te drinken. Toch zal ik dat niet heel erg gaan missen, ik kan nu zeggen dat ik in Melbourne heb gewoond, maar het is mooi geweest zo. Ik heb weer zin om nieuwe dingen te doen en te zien. Het werk viel de afgelopen weken ook flink tegen waardoor ik regelmatig dagen alleen thuis zat. Gelukkig bood de tablet uitkomst, ik zou niet weten wat ik zonder had gemoeten. Zo heb ik afgelopen week alle 4 seizoenen van Prison Break gekeken. Binnen 6 dagen haha.
En iedereen bedankt voor alle lieve kaartjes, berichtjes, appjes en mailtjes, dat heeft mij er op sommige dagen zeker doorheen gesleept.

Kerst, Oud & Nieuw.
Deze dagen heb ik als heel vreemd ervaren. De dag voor kerst zat ik er even flink doorheen, maar gelukkig ben ik op 1e kerstdag samen met Patricia en haar vriend Orhan naar het strand geweest. het was ong 35 graden. Dit is 1 van de gekste dagen die ik ooit heb meegemaakt. Oud & Nieuw is er daar ook 1 van, maar dat komt straks. Mensen die met kerstmutsen, kerstzwembroeken, in het water lagen, een heleboek groepen hadden barbeque's meegenomen. Sommige waren op het bizarre idee gekomen om een versierde kerstboom mee te nemen naar het strand. Een heel gek gezicht. Maar de sfeer was goed en we hebben ons prima vermaakt. 's Avonds was het tijd voor onze eigen barbeque. Helaas was er een groep die besloot om een uur voordat ze de bbq aan zouden steken, de hele boel al in beslag te nemen. Dus hebben we het vlees maar boven in het appartement van patricia en orhan in de pan gegooid en hebben we er een gezellige avond van gemaakt. Het spel UNO is goed van pas gekomen, dankjulliewel hiervoor :)
Een 2e kerstdag kennen ze hier niet. Dat heet hier Boxingday en staat in teken van een MEGAsale. Goed te vergelijken met de 3 DolDwazeDagen van de Bijenkorf. Wat een gekkenhuis.

En dan is het Oud en Nieuw. In Nederland zijn we het gewend om 's ochtends uit bed te worden geknald en dit gaat dan door tot ong 3 uur 's nachts. Oftewel goed en duidelijk het jaar uitknallen. Nou, ook dat kennen ze hier niet. De hele dag is het stil, niks oudjaarsdaggevoel. Op verschillende plekken is er georganiseerd vuurwerk vanaf 00.00. Je mag hier niks zelf afsteken. Dat is illegaal. Ook de gebruikelijke alcohol is in het openbaar verboden en hier wordt streng op gecontroleerd. Dus was het aftellen tot 00.00. En dan is er vuurwerk, zo'n 10 minuten. Opzich wel mooi vuurwerk. Maar daarna is het weer stil en gaat iedereen naar huis. Heel vreemd en vredig haha. Niks niet ontplofte prullenbakken en dichtgespijkerde brievenbussen. Ja, Nederland weet er wel een feestje van te maken en dat heb ik wel een beetje gemist dit jaar. Uiteindelijk om 01.15 konden we (patricia, orhan en ik) proosten op het nieuwe jaar. We hadden een kroeg gevonden waar je geen 35 dollar entreegeld voor moest betalen.

Waar ik ook achter ben gekomen is dat we het que reizen zo makkelijk hebben in Nederland en Europa. Stedentripje Berlijn of Londen, hoppa dat is zo geregeld. Dagje shoppen in Groningen of Amsterdam, hup in de trein en 2 uur later ben je over. Hier moet je een hele dag reizen wil je in de eerst volgende stad terecht komen. Ik noem Sydney of Adelaide. Als ik mensen hier vraag of ze dat niet jammer vinden dat ze niet zomaar een dagje ergens heen kunnen, zeggen ze van niet. Maar dat is omdat ze niet beter weten. Wat dat betreft hebben we in Europa wel geluk dat alles zo makkelijk bereikbaar is en dat iets wat je hier wel leert waarderen.

Nou, dat was het wel zo'n beetje. Ik kijk enorm uit naar mijn volgende avontuur. In Nieuw-Zeeland zal ik Tirza weer tegenkomen. Met haar ben ik ook mijn reis begonnen. Samen hebben we een campervan gehuurd en gaan we zelf in een maand van het Noorder- naar het Zuidereiland reizen.

Liefs en knuffels!



  • 03 Januari 2014 - 09:09

    Enine:

    Hey meid.
    Weer heel wat ervaringen rijker.
    En ik snap wat je bedoeld dat oudjaars dag zo wel erg saai is

  • 03 Januari 2014 - 14:07

    Diane:

    Lieve Lins,
    Heel leuk om al je ervaringen zo te delen. Ik snap dat je blij bent dat nu je volgende bestemming eraan komt en dat je daar ook echt aan toe bent! Leuk om dat samen met Tirza te kunnen gaan doen, jullie hebben vast ook heel veel om te bepraten.
    Ik wens je een hele gave tijd toe in Nieuw Zeeland en gezien de verhalen van anderen die ik al eens gehoord heb, denk ik dat je enorm gaat genieten. En dat wens ik je ook echt toe : GA GENIETEN!!!!!

    Heel veel liefs,
    René en Diane.

  • 03 Januari 2014 - 16:07

    Henk Doest:

    hoi linsey,

    leuk verhaal en ervaringen.
    en ja zo maak je weer wat mee dat compleet anders is dan hier in het westen.
    en dat alleen al vanwegen het tijd verschil.
    en inderdaad nu op naar nieuw zeeland.
    je mag gerust weten dat ik best wel een beetje jalours ben op al die mooie trips die je maakt.
    ik wens je dan ook weer veel geluk en plezier toe.
    en als zo vaak keep on moving on girl.
    groetjes henk.

  • 03 Januari 2014 - 16:51

    Ans:

    Hoi Linsey,

    Op naar een nieuw avontuur.
    Het moet daar fantastisch zijn.
    Heel veel plezier.
    Pas goed op jezelf.

    Liefs Bob, Ans, Michelle-Fleur, Mary-Claire, Rozemarijn



  • 03 Januari 2014 - 17:45

    Anita:

    Hey Linsey,
    Weer een geweldig verhaal om te lezen (voor ons :-)). Lekker om Melbourne nu achter je te laten en weer verder te kunnen met Tirza. Heel veel fun down there! Op naar het volgende verhaal! Veel liefs, H+@

  • 05 Januari 2014 - 18:59

    Oma:

    Lieve linsey
    Wat een geweldige camper echt hollands mooi oranje
    En dan die rood wit blauwe regencape geweldig
    Zo kun je lekker tuffen in nieuwzeeland
    Meisje geniet zoveel je kunt
    Veel liefs oma doei tot de volgende keer!!!

  • 08 Januari 2014 - 21:50

    Dianne:

    Hoi lieve Lins
    Ondertussen heb je Melbourne al bijna een week achter je gelaten. Het was een prachtige stad en voor jou een mooie ervaring, maar met de nodige ups en downs. Maar je bent er heel goed doorheen gekomen en hebt veel aan het contact met Patricia en Orhan gehad. Gelukkig kwamen er regelmatig prachtige, zonnige, mooie en ook grappige foto's onze kant op waardoor je ons hebt laten meegenieten!

    Nu zit je samen met Tirza in het prachtige NZ.
    Wat een fantastisch mooie auto heeft het verhuurbedrijf jullie meegegeven, jullie kunnen nu niet meer onder het oranje gevoel uit.....en toevallig nog de hollandse driekleur toegestuurd gekregen door oma ;-)) TOP!
    Weet zeker dat jullie veel bij te kletsen hebben en het heel gezellig hebben samen.
    Ga genieten van het mooie noorder eiland en op 17/01 naar het zuider eiland dat nog mooier moet zijn!
    Hoop voor jullie dat je prachtig weer zult hebben en ga samen genieten van de dingen die jullie doen en gaan zien!
    HEEL VEEL PLEZIER!!!

    Liefs en XXX van Madelon, pap en mam

  • 09 Januari 2014 - 18:50

    A, E, N, D:

    Hoi lins,
    wat een leuk verhaal weer !
    We vonden het erg leuk om met je te skypen, boys waren onder de indruk!
    grappig hoe anders oud en nieuw gevierd wordt. Volgend jaar maar weer een avond sjoelen voor jou?!
    Geniet heerlijk van nieuw zeeland! Dikke knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 7722

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 18 September 2014

Living like an Aussie!

Landen bezocht: