The real and amazing Australia! - Reisverslag uit Broome, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu The real and amazing Australia! - Reisverslag uit Broome, Australië van Linsey D - WaarBenJij.nu

The real and amazing Australia!

Blijf op de hoogte en volg Linsey

10 Juni 2014 | Australië, Broome

Hoi lieverds!

Na mijn werk op de farm ben ik terug gegaan naar Brisbane. Hier besloot ik een tour te boeken naar de outback. Het midden van Australië. Zo gezegd, zo een beetje meer gedaan. Na 3 uur in het reisbureau kwam ik naar buiten met niet alleen een tour in de outback, maar ook met een grote tour langs de westkust naar Perth. In ieder geval is alleen geregeld en geboekt. Perth is tevens mijn eindstation.

Inmiddels zit ik in Broome en ben ik 10 dagen geleden met mijn laatste grote tour begonnen aan de westkust. Ik heb zoveel gezien, gedaan, ervaren dat het teveel is om op te schrijven.

Tour 1. Outback, Darwin en Kakadu N.P.

Als eerste werd Mount Uluru, Kata Tjuta en King Canyon bezocht. Dat betekent, veel stof happen, rood zand en weg van de drukke bewoning.
's Nachts wordt er buiten in swags geslapen, dit zijn een soort gemuteerde slaapzakken incl. kussen en matras. En onder een hemel met miljoenen sterren. De melkweg is goed zichtbaar. Echt schitterend!!

Tijdens deze tour heb ik erg veel geleerd en gezien over de aboriginals cultuur. Het is een erg interessant volk met eeuwenoude regels, normen en waarden. Dzie tegenwoordig nog steeds gelden.
- Er zijn speciale wetten voor mannen en vrouwen.
- Dreamtime gaat over het ontstaan van de aboriginals. Zij noemen het liever de 'creation time', omdat het voor hen geen droom maar werkelijkheid is.
- De verhalen over deze tijd worden met het 'witte volk' maar gedeeltelijk gedeeld. Wij horen alleen de kinderversie. De rest is te heilig voor de aboriginals om te delen.
- Mount Uluru oftewel Ayers Rock is een solide steen waarvan je alleen het topje ziet. De steen gaat nog zo'n 6 km de grond in. Beetje zoals de Titanic dus.

Na deze tour ben ik naar het noorden gereist. Dit betekend vochtig, warm weer, groene regenwouden en waterpoelen. We hebben veel watervallen bezocht. De een nog mooier dan de andere. Omdat we 's ochtends meestal rond 5.30 opstanden, waren we vaak als eerste bij een waterval. Prachtig. De wandelingen er naar toe zijn soms pittig met veel klim en klauterwerk, maar zeker de moeite waard! Soms zijn er geen wandelpaden waardoor je dwars door het oerwoud loopt.
Onderweg veel wild gezien, zoals zoet- en zoutwaterkrokodillen, dingo's, megagrote (ja echt waar) spinnen en kangaroes (die trouwens ook heerlijk smaken, sorry Bendi:( )

Tijdens deze tour heb ik een paar mensen leren kennen waar het erg goed mee klikt. Supergezellig en fijn om weer ervaringen te delen. Dit was een trip om nooit te vergeten!

Tour 2. Van Darwin naar Perth in 22 dagen - The Kimberley's.

Tour 2 begon 2 dagen nadat de 1e tour was afgelopen. Zodra ik de bus instapte, moest ik toch wel even wennen. De meerderheid was grijs en gerimpeld. Dit had ik niet helemaal verwacht. Ik had weer een bus vol jongeren verwacht. Maar goed, het is niet anders. Het eerste deel van de tour voer ons dwars door The Kimberley's. Ook een groot park met wijd uitgestrekte gebieden, groene bossen, dorre woestijnen en watervallen. Het grootste gedeelte reden we over een onverharde weg. 900 km lang werden we lekker door elkaar geschud. Ook hier heb ik weer zoveel gezien. Elke dag gewandeld. Het is teveel om op te schrijven. De groep viel achteraf reuze mee, en heb het weer erg gezellig gehad, maar op een heel andere manier. De oudste persoon in de bus was een vrouwtje van 74, maar ze deed alles wat een 18-jarige ook deed. De andere mensen zijn ook erg aardig en heb veel gelachen. 's Avonds rond het kampvuur worden er vaak grapjes en verhalen verteld.

Op dit moment zit ik halverwege in Broome. Een heel chill stadje aan de westkust. Donderdag vertrek ik richting Perth, mijn eindstation. Nu nog even relaxen voordat het vroeg opstaan weer begint.

Liefs Linsey!

  • 10 Juni 2014 - 16:54

    Anita:

    Hey Linsey,
    Ik ben nu extra benieuwd naar de foto's!! Maar die komen vanzelf wel en daar hoeven we niet meer zolang op te wachten.... Toch mooi dat ook het laatste stuk je heel goed bevalt en dat je er ook nog wat van leert

  • 12 Juni 2014 - 14:48

    Ruth:

    Hee meisje!!! Wat ontzettend gaaf!!! :-) Klinkt echt als een mega groot avontuur!
    Ik kan nu zelf ook niet meer wachten om er heen te gaan, door jouw verhalen!
    Als je er weer bent kan je mooi leuke tips en tricks geven! Zin in! En geniet er nog van meissie!!!!

    XXX

  • 23 Juni 2014 - 15:21

    Kristel:

    Hey Lins! echt gaaf om al die leuke verhalen te lezen.. en hoeveel je hebt gezien en ondernomen!
    Echt een groot avontuur en super toffe ervaring!
    Goede terugreis gewenst!...

    Liefs x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linsey

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 7717

Voorgaande reizen:

24 September 2013 - 18 September 2014

Living like an Aussie!

Landen bezocht: